Status quo

Contentmarketing is geen vakgebied, maar een mindset

Dit is de kop van een artikel in Adformatie dat mijn aandacht trok. Ik ben het eens met stelling ‘alles is contentmarketing’ en ‘de consument staat centraal’. Het woord ‘content’ is synoniem voor ‘inhoud’ en ‘tevreden’. Dit centraal stellen is een mindset. Het is dus niet belangrijk in welk hokje je het duwt. De afbeelding […]

lees verder →

Mijn moederdag was ‘Zo mooi’

Wat is het effect van influencers op mijn kinderen? Vandaag is het moederdag en kreeg van mijn dochter (12) een prachtig briefje waarin ze onder andere zegt dat ik de allerliefste moeder ben en dat ik me geen zorgen hoef te maken over haar als ze alleen thuis is als ik moet werken. Degene die […]

lees verder →

Lang leve dyslexie

Dyslexie, het is een belangrijk onderwerp in mijn leven. Mijn kinderen zijn beide getest en bestempeld als dyslectisch. Als ik zie hoe zij met taal omgaan, dan ben ik het ook. Ik ben nooit getest, maar vroeger noemde ze het woordblindheid. Best onhandig als communicatieprofessional, maar ik blink uit in mijn vak door de side-effects […]

lees verder →

Story Marketing: Zo gebruik je storytelling in combinatie met de buyer journey

Story marketing is een strategische marketing aanpak waarbij je gebruik maakt van het patroon van een verhaal om de klant door zijn buyer journey te leiden. De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt.

lees verder →

Bloggen (of vloggen) moet je blocken in je agenda

een succesvolle contentstrategie heeft cadans nodig. Block tijd in je agenda voor bloggen of vloggen

lees verder →

Mijn overweging het Arboretum te steunen

Sinds enkele maanden ben ik als vrijwilliger betrokken bij het Belmonte Arboretum in Wageningen. Dit is een schitterende museumtuin bij mij om de hoek. Het is een zeer bekende plek in Wageningen, waar veel mensen een verhaal over kunnen vertellen. Als Story Marketing deskundige help ik de stichting de marketing- en communicatie-activiteiten op een hoger […]

lees verder →

Ik doe aan Story Marketing

Al een tijdje worstel ik met het omschrijven van mijn werk. Wat doe ik nu precies en hoe kan ik dat samenvatten in één term? De ene keer noem ik mezelf een Geïntegreerde Marketing & Communicatie Strateeg. Met nadruk op ‘geïntegreerd’ vanuit mijn wens om alle disciplines binnen een organisatie te verenigen in één communicatieaanpak. […]

lees verder →

Een boodschap overbrengen is nog niet zo makkelijk

Het was de afgelopen tijd stil aan mijn kant. Niet dat ik stilgezeten heb hoor. Ik ben zo druk geweest dat ik geen tijd heb gevonden uiting te geven aan mijn ideeën en gedachten. Gevalletje ‘bij de loodgieter lekt de kraan’. Een les die ik geleerd heb, is dat het vooruit plannen van content een […]

lees verder →

Buyer journey te vaak ingevuld zonder stil te staan bij de buyer

Ik wist dat ik al eerder een blogje heb geschreven over de buyer journey voor de Whizpr blog. Terugzoekend kwam ik uit in 2016. Dus, je kunt bij deze stellen dat een blog over de buyer journey of customer journey mega achterhaald is. Niets is minder waar. De cartoon is nog niet zo oud en […]

lees verder →

Buyer personas: verander perspectief om naar je klant te kijken

Ik heb een haat/liefde verhouding met buyer personas. Het is makkelijk om je doelgroepen te typeren, maar het werkt in mijn optiek ook beperkend en doet geen recht aan de diversiteit binnen een doelgroep, c.q persona. Wat ik veel bedrijven zie doen is naar de klant kijken van een afstand en dan de gemene delers […]

lees verder →