Status quo
Een nieuwe hype of essentie? In een wereld waar perfectie vaak de norm lijkt te zijn, wordt kwetsbaarheid steeds meer gezien als een krachtig hulpmiddel in marketing. Samen met collega marketeer Dimitry, belicht ik dit fenomeen vanuit persoonlijke en professionele invalshoek. Deze aflevering van de Story Marketing Stories laten we zien hoe het tonen van […]
lees verder →
Regelmatig word ik geïnterviewd door studenten marketing en/of communicatie. Dit keer heeft Lotte Nieuwenhuis, student Communicatie aan Hogeschool Utrecht, mij gevraagd of ik een mening heb over purpose-driven marketing. En of heb ik dat…! Voor mij is er een verschil tussen marketing dat intrinsiek gedreven door een bepaalde purpose (doel), of marketing dat ‘purpose’ gebruikt […]
lees verder →
Samen met mijn zaken vriend Dimitry Vleugel ben ik het podcast avontuur gestart en hebben we inmiddels 8 afleveringen gemaakt. Een podcast is een perfect medium om verhalen te vertellen. Het geeft ruimte om ervaringen te delen en werkelijk contact te maken. Met gasten, maar ook met de luisteraars. Zij verbinden zich immers voor een […]
lees verder →
Dit is mijn ervaring na jaren binnenkijken bij en advies geven aan verschillende B2B of B2C bedrijven. In negen van de 10 gevallen weten ze niet welke marcom strategie te volgen, hebben ze moeite met het verhaal, worstelen ze met het hoe of stroom het gewoon niet lekker. Wat mij opvalt is dat ze vooral […]
lees verder →
Communicatie, Marketing, Sales en Support bevinden zich in silo’s. Breek de silo’s af om beter af te stemmen op de klantreis.
lees verder →
Blog – We verzuipen in de overvloed, wat ons verlamt. Maar denken in overvloed is wel wat ons verder brengt
lees verder →
Die hele AI-ontwikkeling fascineert me mateloos. Het is mij echter nog niet gelukt om er iets uit te krijgen waar ik zo van onder de indruk ben, dat ik het direct copy/past gebruikt heb. Maar goed, het is dus een kwestie van oefenen. Op social media vliegen de prompts me om de oren en mijn […]
lees verder →
Ik hoop dat het is opgevallen dat mijn activiteit op de social media kanalen is toegenomen de afgelopen tijd. Reden daarvoor is namelijk dat ik mijn koers heb verlegd. De afgelopen jaren ben ik samen met Ruben Dissel en HP van Tilburg vooral succesvol geweest met advies en executie van mijn Story Marketing methode binnen […]
lees verder →
Laten we gewoon eerlijk zijn, om je product of dienst te kunnen verkopen moet je marketing bedrijven. Dat kan op veler manieren en mijn advies is om dat ook daadwerkelijk die veler manier te combineren. Dus verschillende touch points gebruiken en variëren in technieken. Het is de uitdaging om de customer journey van de potentiële […]
lees verder →
Alles is energie, hoor je mensen vaak zeggen. Zeker als je bezig bent met bewustzijnsontwikkeling. Daarin wordt geleerd dat energie de basis is van al het leven. En dit is geen spiriwiri prietpraat (wat het plaatje wel doet vermoeden;-). Als je naar de kleinste deeltjes kijkt, zie je dat alles trilt. Ook gedachten zijn energie. […]
lees verder →