De Helper

In dit verhaal ben ik de helper! Als strateeg help ik bedrijven, groot of klein, hun marketing en communicatie activiteiten naar een hoger plan te tillen door de wetenschap van storytelling in te zetten. Ik daag de klant uit naar zijn eigen rol in het verhaal te kijken en van daaruit realistische doelen te stellen.
Ik verplaats me in de schoenen van zijn/haar potentiële koper en leg vanuit dat perspectief de hiaten in de informatievoorziening bloot.
Als regisseur maak ik samen met de klant een multidimensionaal strategisch marketing & communicatieplan, oftewel het Story Marketingplan, om de doelen te bereiken.
Als coach train en begeleid ik het marketingteam bij het uitvoeren en continueren van het Story Marketingplan. In die rol maak ik tevens PR-, (online) marketing en reclamebureaus wegwijs met Story Marketing, zodat zij de rol van helper kunnen vervullen voor hun eigen klanten.
… Als strateeg help ik bedrijven hun marketing- en communicatie activiteiten naar een hoger plan te tillen door storytelling in te zetten…
Mijn talent
Een andere manier van kijken, dat is hoe ik het het beste kan omschrijven. Mijn creatief denkvermogen zorgt ervoor dat ik het grote geheel overzie, over de silo’s van de organisatie heen. Ik ben tevens resultaat gericht en maak het liefst plannen die effectief en efficiënt zijn. Tevens bezit ik het talent orde te scheppen in grote hoeveelheden informatie, daarin de juiste (content)elementen aan elkaar te knopen en een werkbaar strategisch overzicht te maken. Door mijn grote inlevingsvermogen ben ik in staat me te verplaatsen in een groot aantal doelgroepen en zal met die bril eerlijke feedback geven.
Mijn achtergrond
In 2000 ben ik begonnen bij PR-bureau Whizpr als consultant voor grote en middelgrote IT, Telecom, Consumer Electronics en Internetbedrijven. In 2011 heb ik met een collega het bedrijf overgenomen en als creatief directeur de organisatie de moderne marketing wereld in geleid. Als één van de eerste PR-specialisten in Nederlands zag ik dat social media een belangrijke impact heeft op de reputatie van een bedrijf. In 2007 heb ik dan ook een social media- en corporate blogging dienstenaanbod ontwikkeld voor onze klanten, later aangevuld met digital marketing en social advertising. De razendsnelle verandering van het (social) medialandschap was voor mij de mogelijkheid de focus te verleggen van traditionele PR naar Content Marketing. Het integreren en effectief inzetten van de verschillende kanalen (owned, paid en earned) in combinatie met de verhalende kracht van PR is hetgeen waarin ik de toegevoegde waarde zag van ons bureau. Met deze waarde hebben we jarenlang klanten als Google, Sony, Logitech, Oracle, VMware, Marktplaats, PayPal en T-Mobile ondersteund in hun PR & marketingactiviteiten. Mijn ambities gingen verder dan het bureau kon dragen, dus ik heb er in 2018 voor gekozen zelfstandig verder te gaan.
In de media
- Emerce, Story Marketing: Zo gebruik je storytelling in combinatie met de buyer journey
- Emerce, Willemijn Vader: ‘Storymarketing is marketing gebaseerd op het verhaal’
- Adformatie, Content.19 laat zien wat marketeers kunnen leren van sprookjes en films
- Frankwatching, Vind je plek in de massa & maak originele content