De Helper

In dit verhaal ben ik de helper! Als ervaren strateeg help ik bedrijven, groot of klein, de marketing & communicatie-activiteiten naar een hoger plan te tillen door de kracht van verhalen en systemisch werk in te zetten. Ik daag je (als eigenaar of marketing verantwoordelijke) uit naar de rol van de organisatie (of die van jezelf) in het gehele verhaal te kijken en van daaruit realistische doelen te stellen.

Met meer dan 20 jaar ervaring en een goed ontwikkeld inlevingsvermogen verplaats ik me in de schoenen van jouw potentiële koper. Vanuit dat gezichtpunt leg de hiaten in de strategie en/of informatievoorziening bloot. Met een opstelling leg de dynamiek in de organisatie bloot om interne blokkades op te lossen. Op die manier kan de marketing weer gaan stromen.

Als regisseur maak ik samen met jou of het team een multidimensionaal strategisch marketing & communicatieplan, oftewel het Story Marketingplan, om de doelen te bereiken.

… Als strateeg help ik bedrijven hun marketing- en communicatie activiteiten naar een hoger plan te tillen door storytelling in te zetten…

Mijn talent

Een andere manier van kijken, dat is hoe ik het het beste kan omschrijven. Mijn creatief denkvermogen en systemische blik zorgt ervoor dat ik het grote geheel overzie, over de silo’s van de organisatie heen. Ik ben tevens resultaat gericht en maak het liefst plannen die effectief en efficiënt zijn. Tevens bezit ik het talent orde te scheppen in grote hoeveelheden informatie, daarin de juiste (content)elementen aan elkaar te knopen en een werkbaar strategisch overzicht te maken. Door mijn grote inlevingsvermogen ben ik in staat me te verplaatsen in een groot aantal doelgroepen en zal met die bril eerlijke feedback geven.

Mijn achtergrond

In 2000 ben ik begonnen bij PR-bureau Whizpr als consultant voor grote en middelgrote IT, Telecom, Consumer Electronics en Internetbedrijven. In 2011 heb ik met een collega het bedrijf overgenomen en als creatief directeur de organisatie de moderne marketing wereld in geleid. Als één van de eerste PR-specialisten in Nederlands zag ik dat social media een belangrijke impact heeft op de reputatie van een bedrijf. In 2007 had ik al een social media- en corporate blogging dienstenaanbod ontwikkeld voor onze klanten, later aangevuld met digital marketing en social advertising. De razendsnelle verandering van het (social) medialandschap was voor mij aanleiding de focus te verleggen van traditionele PR naar Content Marketing. Het integreren en effectief inzetten van de verschillende kanalen (owned, paid en earned) in combinatie met de verhalende kracht van PR is hetgeen waarin ik de toegevoegde waarde zag van ons bureau. Met deze waarde hebben we jarenlang klanten als Google, Sony, Logitech, Oracle, VMware, Marktplaats, PayPal en T-Mobile ondersteund in hun PR & marketingactiviteiten.

Mijn ambities gingen verder dan het bureau kon dragen, dus ik heb er in 2018 voor gekozen zelfstandig verder te gaan. Ik heb me de afgelopen jaren verder ontwikkeld tot systeemopsteller en intuïtief coach. Dit geeft mij een verdieping in mijn werk, waardoor de verhalen weer kloppen.

In de media