De Helper

In dit verhaal ben ik de helper! Als strateeg help ik middelgrote tot grote b2b- en b2c-bedrijven hun marketing en communicatie activiteiten naar een hoger plan te tillen door de wetenschap van storytelling in te zetten. Ik daag de klant uit naar zijn eigen rol in het verhaal te kijken en van daaruit realistische doelen te stellen. Ik verplaats me in de schoenen van zijn/haar potentiële koper en leg vanuit dat perspectief de hiaten in de informatievoorziening bloot. Als regisseur maak ik samen met de klant een multidimensionaal strategisch communicatie- en content marketingplan, oftewel het Story Marketingplan, om de doelen te bereiken. Als coach train en begeleid ik het marketingteam bij het uitvoeren en continueren van het Story Marketingplan. In die rol maak ik tevens PR-, (online) marketing en reclamebureaus wegwijs met Story Marketing, zodat zij de rol van helper kunnen vervullen voor hun eigen klanten.

… Als strateeg help ik middelgrote tot grote b2b- en b2c-bedrijven hun marketing- en communicatie activiteiten naar een hoger plan te tillen door de wetenschap van storytelling in te zetten…

Mijn talent

Ik durf te stellen dat ik een groot creatief denkvermogen heb. Ik ben resultaat gericht en maak het liefst plannen die effectief en efficient zijn. Ik heb het talent orde te scheppen in grote hoeveelheden informatie, daarin de juiste (content)elementen aan elkaar te knopen en een werkbaar strategisch overzicht te maken. Door mijn grote inlevingsvermogen ben ik in staat me te verplaatsen in een groot aantal doelgroepen en zal met die bril eerlijke feedback geven.

Mijn netwerk

Ik geloof in specialisme. Je kunt niet overal goed in zijn. Daarom heb ik in de loop van de tijd een groep specialisten om me heen verzameld; van tekstschrijvers, tot videomakers, van designers tot webbouwers, van data-analisten tot online marketeers. Stuk voor stuk specialisten in hun eigen vakgebied. In wisselende samenstelling kan ik een team samenstellen en als regisseur leiding geven aan de uitvoering van de gekozen marketing communicatie strategie.

Mijn achtergrond

In 2000 ben ik begonnen bij PR-bureau Whizpr als consultant voor grote en middelgrote IT, Telecom, Consumer Electronics en Internetbedrijven. In 2011 heb ik met een collega het bedrijf overgenomen en als creatief directeur de organisatie de moderne marketing wereld in geleid. Als één van de eerste PR-specialisten in Nederlands zag ik dat social media een belangrijke impact heeft op de reputatie van een bedrijf. In 2007 heb ik dan ook een social media- en corporate blogging dienstenaanbod ontwikkeld voor onze klanten, later aangevuld met digital marketing en social advertising. De razendsnelle verandering van het (social) medialandschap was voor mij de mogelijkheid de focus te verleggen van traditionele PR naar Content Marketing. Het integreren en effectief inzetten van de verschillende kanalen (owned, paid en earned) in combinatie met de verhalende kracht van PR is hetgeen waarin ik de toegevoegde waarde zag van ons bureau. Met deze waarde hebben we jarenlang klanten als Google, Sony, Logitech, Oracle, VMware, Marktplaats, PayPal en T-Mobile ondersteund in hun PR & marketingactiviteiten. Mijn ambities gingen verder dan het bureau kon dragen, dus ik heb er in 2018 voor gekozen zelfstandig verder te gaan.