Status quo

Hoe verklein je advertentiebudget in Google en Facebook?

Focus op het verhaal in plaats van de platformen Vorige week publiceerde NRC een artikel over de groeiende weerstand tegen de duopolie van Google en Facebook op de online advertentiemarkt. Wereldwijd gaven adverteerders vorig jaar 273 miljard dollar uit aan online reclame. Dat is meer dan naar tv, radio en print gaat. En zeker de […]

lees verder →

Unhype Purpose alsjeblieft

Het onderwerp ‘purpose’ is al lange tijd een hype, maar deze week komt het voor mij zo vaak voorbij dat ik maar weer eens in de pen klim. Zondag stelde Arjan Lubach de authenticiteit van de ‘groene’ campagne van Shell aan de kaak, waar vervolgens menig marketing collega zijn mening over uitsprak, als zijnde een […]

lees verder →

Augmented Empathy; what the f*ck?!

Voor Emerce schreef ik dit opiniestuk. Het originele artikel vind je hier. Pamela Pavliscak opende afgelopen donderdag Eday 2019 met een betoog over empathie in deze tijd van automatisering. Gefascineerd heb ik zitten luisteren en nu een paar dagen later denk ik nog steeds na over het onderwerp. Er zitten namelijk zoveel discrepanties in dat […]

lees verder →

Content19 en eDay: Feest der herkenning

Content19, alles over Contentmarketing & Storytelling, en Emerce Eday, de digital business conference. Beide een feestje om aanwezig te mogen zijn, want op beide events kreeg ik de bevestiging dat ik goed bezig ben.

lees verder →

Op de bühne met Storymarketing

Deze afgelopen twee weken staan in het teken van ‘op het podium’ gaan staan. Letterlijk en figuurlijk. Na de gemoedelijke rust van de vakantie moest ik mezelf weer gaan ‘verkopen’. Dat begrip wekt zoveel weerstand in mij op, dat ik mezelf maar moeilijk aan de gang kreeg. Een klant zou ik het advies geven om […]

lees verder →

Durf te delen, ook al vind je het niet de moeite waard

De vakantie is voorbij. Ik heb vier weken vrij genomen en mijn moreel begint nu echt te knagen. Tijd om weer aan de slag te gaan. Weer inleven in huidige opdrachten en mijn visie delen om nieuwe opdrachten binnen te halen. Ik merk dat ik er dit jaar flink moeite mee heb. Het advies om […]

lees verder →

Contentmarketing is geen vakgebied, maar een mindset

Dit is de kop van een artikel in Adformatie dat mijn aandacht trok. Ik ben het eens met stelling ‘alles is contentmarketing’ en ‘de consument staat centraal’. Het woord ‘content’ is synoniem voor ‘inhoud’ en ‘tevreden’. Dit centraal stellen is een mindset. Het is dus niet belangrijk in welk hokje je het duwt. De afbeelding […]

lees verder →

Mijn moederdag was ‘Zo mooi’

Wat is het effect van influencers op mijn kinderen? Vandaag is het moederdag en kreeg van mijn dochter (12) een prachtig briefje waarin ze onder andere zegt dat ik de allerliefste moeder ben en dat ik me geen zorgen hoef te maken over haar als ze alleen thuis is als ik moet werken. Degene die […]

lees verder →

Lang leve dyslexie

Dyslexie, het is een belangrijk onderwerp in mijn leven. Mijn kinderen zijn beide getest en bestempeld als dyslectisch. Als ik zie hoe zij met taal omgaan, dan ben ik het ook. Ik ben nooit getest, maar vroeger noemde ze het woordblindheid. Best onhandig als communicatieprofessional, maar ik blink uit in mijn vak door de side-effects […]

lees verder →

Story Marketing: Zo gebruik je storytelling in combinatie met de buyer journey

Story marketing is een strategische marketing aanpak waarbij je gebruik maakt van het patroon van een verhaal om de klant door zijn buyer journey te leiden. De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt.

lees verder →